poradniki

OPEN DISPUTE czyli jak otworzyć spór na AliExpress?

Czasami zdarza się tak, że mimo najlepszych starań sprzedającego i chęci kupującego dochodzi do sytuacji, w której kupujący jest niezadowolony z zakupionej rzeczy bądź której z jakiś przyczyn nie otrzymał. Powody mogą być różne, począwszy od słabej jakości produktu, poprzez zły kolor czy rozmiar, kończąc na wadliwym towarze czy też zaginięciu paczki.

Spór otwieramy kiedy:

  1. Nie otrzymaliśmy zamówienia a termin dostawy dobiega końca
  2. Otrzymaliśmy zamówienie ale niestety nie jesteśmy w pełni zadowoleni

Wypełniając formularz sporu kupujący będzie mieć szanse wyjaśnić przyczynę jego otwarcia jak i wszystkie niezbędne detale, poprosić o wymianę danej rzeczy, częściowy lub całkowity zwrot pieniędzy.

Jak otworzyć spór?

Każdy klient ma możliwość otwarcia sporu począwszy od 6-tego dnia po tym jak sprzedawca wysłał zamówienie do czasu kiedy kupujący potwierdził jego odbiór klikając “Confirm Goods Received”

Aby zacząć proces sporu, kupujący powinien zalogować się na Aliexpress.com i wejść w “My Orders” gdzie pojawią się wszystkie zamówienia a przy każdym z nich opcja “Open Dispute”.

Po kliknięciu opcje “Open Dispute” otworzy nam się formularz sporu który powinniśmy wypełnić zgodnie z poniższą instrukcją.

Po otwarciu sporu sprzedawca ma 4 dni na odpowiedz i ustalenie warunków zwrotu, wymiany z kupującym jeśli tego nie zrobi w terminie kupujący automatycznie otrzyma całkowity zwrot pieniędzy.

Mam nadzieje ze ułatwiliśmy wam choć troszkę proces sporu na Aliexpress.com a każde sugestie prosimy wpisywać w komentarzach do tego postu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *